Lil Nas X «Old Town Road»:
5 трендів музичної індустрії США на прикладі хіта року

06 августа 2019

625

0

У Штатах 18-й тиждень поспіль продовжується ковбоєманія. Дебютний сингл репера Lil Nas X «Old Town Road» встановив абсолютний рекорд домінації на вершині чарту, побивши «Despacito» та «One Sweet Day» Мерайї Кері і Boyz II Men. За цей час на шляху пісні траплялося багато хітів-конкурентів, та ні Тейлор Свіфт, ні Ед Ширан, ні Біллі Айліш в дуеті з Джастіном Бібером не змогли йому завадити.

Це феномен. Якщо досі сумніваєтесь, подивіться як божеволіють школярики з перших звуків пісні.

Популярність досягла сміховинних розмахів: трек звучить навіть у офіційному трейлері «Рембо: остання кров» зі Сталлоне. Тим часом, прибуток лейблу Sony від стрімінгу в другому кварталі 2019 року раптово зріс на 26.5% і досяг $604.9 млн.


 
Ось 5 аспектів популярності «Old Town Road», які розкривають деякі цікаві тенденції найбільшого музичного ринку.
 

Відеоігри формують соціальний запит

Восени 2018-го світ захопив «Red Dead Redemption 2» — сіквел знаменитої відеогри у стилі пригодницького вестерну. Старт продажів став найуспішнішим в історії індустрії розваг: за три дні компанія Rockstar Games заробила $725 млн.

Саме оновлена «Red Dead Redemption 2» принесла моду на ковбойську тему в хіп-хоп тусовку і сформувала підґрунтя для появи спочатку нового мему, а згодом національного хіта. Тож не дивно, що перша версія кліпу «Old Town Road» цілком складалася з фрагментів відеогри.


 

TikTok рулить

Батьки Монтеро Хіллза хвилювались, що сина вже вісім місяців як вигнали з коледжа, а він тільки те й робить, що пише реп та сидить у соцмережах. Адже конкуренція як ніколи жорстока, на SoundCloud та стрімінгах нові артисти з’являються пачками щодня. Та Lil Nas X прорвався в обхід — через TikTok. Соцмережа, де дітлахи переважно відкривають рота під улюблені пісні в коротких мем-відео, стала ідеальним середовищем для іронічних панчів про коней, безтурботність і ковбойський свег.

«TikTok змінив моє життя», — каже Ліл у розмові з Time. Хештег #yeehaw зібрав тисячі роликів і понад 67 млн програвань. Від них артист не отримав ні центу відрахувань, і на чартах це теж не відобразилося напряму, зате стало рушійною силою для десятків мільйонів офіційних стрімів. «Та це я мав би заплатити їм за такий підгін», — додає він.


 

Контракти народжуються в соцмережах

За легендою 40-річний голова Columbia Records Рон Перрі особисто зв’язався з репером через дірект в Інстаграмі. «Lil Nas X переймався втратою творчого контролю від контракту з лейблом, але зацінив аватарку і профіль Перрі», — пише Wall Street Journal. Цього вистачило, щоб домовитися про телефонний дзвінок, решта — історія.


 

Дешеві біти — великі ризики

Lil Nas X придбав музику для «Old Town Road» за $30 на ресурсі стокових бітів для реперів BeatStars. Хто ж знав, що ліниве банджо, яке задає настрій інструменталки, вкрадене з треку Nine Inch Nails «34 Ghosts IV» 2008 року?

Слухачі на форумах помітили це швидко, але подумали, що семпл куплений легально. Насправді ж автор біту — нідерландський підліток Кіова Роукема, він же YoungKio — тупо качнув з ютюбу трек NIN, наклав на нього треповий біт і виставив на продаж. А далі ніхто нічого не перевірив.

Проте медіа навіть не встигли розігнати ажіотаж навколо можливого гучного суду. Кілька дзвінків, кілька транзакцій — і ім’я лідера Nine Inch Nails Трента Резнора тихо з’явилося в співавторах пісні Lil Nas X «Old Town Road».

Платформа BeatStars існує вже 10 років, але збільшилася в рази саме за останній рік завдяки новому запиту на хіп-хоп. Вона налічує 1.5 млн активних треків, виплатила продюсерам загалом понад $50 млн і отримала прибуток $20 млн в одному лише 2018 році.


 

Ера реміксів

За тиждень після виходу «Old Town Road» Lil Nas X виклав оновлену версію пісні, до якої приєднався кантрі-співак Біллі Рей Сайрус, а згодом ще й вальнув зверху «ремікси» з Diplo, з репером Young Thug та малим йодль-співаком Мейсоном Ремзі, репером RM із K-pop супергурту BTS.

Коли ви дізнаєтесь причину, ви здивуєтесь, що великі американські артисти не спамили реміксами раніше. Просто поки ремікси відповідають певним критеріям, чарт Billboard рахує їх як сутності одного й того ж оригінального треку. Це правило може працювати по-різному в різних випадках, коментує старший директор чартів Billboard Гарі Траст у матеріалі NPR. «Та в цілому, якщо різні варіанти пісні достатньо схожі за текстом, музикою і продакшном, їх загортають як одне».

Саме тому за тиждень до чартового рекорду Lil Nas X вийшла нова версія «bad guy» Біллі Айліш із Джастіном Бібером. Маленький ривок — і, може, вийшло б перебити хайп, думали вони, але не дотягнули. Тобто в теорії можна оновлювати пісню хоч щотижня, додаючи все нових і нових хайпових гостей, і домінувати, домінувати, домінувати. Так що чекаємо на фіт Lil Nas X із Alyona Alyona.


 
 
 Ще більше музики — у нашому каналі у Telegram.

У Києві зіграє Донні Маккаслін — саксофоніст і бенд-лідер з альбому Девіда Боуї «Blackstar»