«Як приборкати дракона 2» або як знайти його в собі

Перша частина цього мультфільму отримала номінацію на «Оскар», а касові збори майже втричі перевищили бюджет. Чи дотягнуло продовження до того ж рівня? Ділимось враженнями від фентезійної історії для малих і дорослих.

Друга частина мультиплікаційного блокбастеру мала б називатись «Як знайти дракона в собі», адже вир переживань головного героя може збити з пантелику непідготовленого юного глядача. Голівуд давно вже усвідомив: створювати мультики лише для дітей та підлітків — недалекоглядно. Тому на конвеєр було відправлено мультфільми для дорослих з інакшою проблематикою та емоційними переживаннями, які дітям збагнути ще важко.

Вже після першого трейлеру ні в кого не лишилось сумнівів, що друга частина збереже дух та стане гідним продовженням першої. Навіть незважаючи на те, що режисер Дін ДеБлуа залишився без свого постійного напарника ще з часів «Ліло і Стітча», аніматора Кріса Сандерса.

 

Зворушливо-трагічні події проминають повз глядача так само швидко, як попкорн під час трейлерів.

Минуло декілька років відтоді, як люди приручили драконів і почали жити в мирі та злагоді. Персонажі подорослішали і тепер перед ними постав вибір та пошуки себе. Саме на цьому базуються внутрішні суперечки головного героя Гикавки (ніхто ж не забув про чудову українську адаптацію?) стати спадкоємцем батька і вождем племені чи далі розвідувати нові землі та вивчати світ. Але, здається, творцям «Дракона» зовсім трохи не вистачило драматургії. Можливо, через те, що хотіли вгодити всім, і малим, і дорослим, можливо, не змогли віднайти грань між казковим та реальними світами. Так чи інакше, основні зворушливотрагічні події проминають повз глядача так само швидко, як попкорн під час трейлерів

     

В кожному кадрі, де присутній Нічна Лють, в глядачів перевірено включається режим «мімімі».

Втім, емоційна складова повністю компенсується графічно. Малюючи світ, у якому розгортаються події, художники надихались природою Норвегії.  Також це перший мульт студії DreamWorks Animation із використанням нового революційного програмного забезпечення, що дає більше можливостей в анімації облич, руху шкіри по м’язах. Саме тому дракони виглядають так приголомшливо. Майже для кожного прописаний свій неповторний характер, вони віртуозно користуються мімікою та жестами і поводять себе немов справжні домашні тваринки. Беззубик міг би бути котом або псом (правильне підкреслити), який розуміє, любить, підколює головного героя. В кожному кадрі, де присутній Нічна Лють, у глядачів перевірено включається режим «мімімі». А у фінальній битві, якій може позаздрити будьякий найсвіжіший голівудський блокбастер, прекрасно все: вибухи, блискавки, гігантські морські чудовиська, які мутузять один одного не гірше, ніж Кайдзю з Єгерями в «Тихоокеанському рубежі», і, звичайно, дракони. Також, неможливо не відзначити саундтрек мультфільму, до створення якого долучився фронтмен Sigur Rós.

То як знайти свій шлях, свого внутрішнього дракона? По версії все того ж Голівуду, герой сьогодні не має бути напрочуд харизматичним чи вирізнятися фізичною підготовкою, він не повинен мати надздібностей. Достатньо бажання постійно розвиватися і ставати кращим. Звичайнісінька допитливість — якість, яка може привести кожного до свого дракона. 

оцінка

7/10

«Океан Ельзи» на «Олимпийском»: Слава — Украине