Partner article

Народження «Голосу води»: як створювалась колаборація ДахаБрахи, ONUKA, The Maneken та Кatya Chilly

,

06 June 2019

0

0

Коли бренд, агентство і артисти об'єднуються заради чистої творчості і високої мети, їхня співпраця має всі шанси на успіх. У 2019 році так сталося з проектом «Голос води» для бренду «Моршинська».

Автори ідеї — команда діджитал креативної агенції ISD Group — провели кілька місяців у майстерні та майже місяць посеред мальовничих Карпат за виробництвом і записом новаторських музичних інструментів, а ще залучили видатних українських митців, аби дати голос джерельній воді.

Симфонія «Голос води»

Play Video

Музичні інструменти

Цимбали

Вірніше, струнний інструмент за мотивами цимбал, зі схожим насиченим і дзвінким тембром. Швидка річка Бистриця обертає його і створює музику.

Калімба

Щипковий інструмент, схожий на африканську калімбу. Колесо зі стальними язичками, кожен із яких відповідає своїй ноті, звучить завдяки річці Жнець.

Водобій

Ударний інструмент, що перетворює силу водоспаду Крапелькового на красивий масивний удар. Бурхливий потік наповнює чашу і щосили б’є по літаврі.

Чаймси

Група перкусійних інструментів — шість сталевих трубок, кожна з яких відповідає своїй ноті. Тиха вода річки Жнець дає їм поштовх і створює магічний передзвін.

Піали

Група перкусійних інструментів, які мелодійно стикаються між собою на ніжних хвилях річки Бухтівець. Скляні піали мають три різні розміри, щоб видавати потрібні ноти.

Дзвіночки

Створюють ніжний передзвін завдяки турбулентній течії річки Жнець, яка постійно гойдає поплавок.

За лаштунками

Ми виїжджали в Карпати тричі, щоразу приблизно на тиждень. Тоді я відкрив для себе українську природу заново

Євген Головатенко

Продюсер проекту, ISD Group

Ідея змінювалася кілька разів. Усе почалося з пропозиції створити «аудіо-етикетку». Далі говорили про семплювання, але всі одностайно з Манекеном сказали, що семплінг — це попсово, цим нікого не здивуєш. Тоді подумали про інструменти. Виникли образи типу арфи на вершині гори, крізь яку дме вітер. Ми об’єднали зусилля з винахідником інструментів Дімою Ганушем і Вовою Че з майстерні кастомних велосипедів HARDRIDE і разом рушили до того, що в результаті побачили і почули люди.

В Карпати виїжджали тричі, щоразу приблизно на тиждень. Спочатку скаутінг, пошук місць. Це була найпротяжніша за дистанціями стадія. Тоді я вперше побачив такі місця, що подих перехоплює. Відкрив для себе українську природу заново. Тепер можу водити екскурсії, звертайтесь:) У перемовинах із відеопродакшеном ми зрозуміли, що локації мають знаходитися ближче одна до одної, а не розкидані всією Західною Україною, так як всюди не встигнути. Відібравши пул місць, зібравши первинну логістику, ми з інженерами, винахідниками та різними умільцями взялися за роботу. 

Потім була тестова експедиція: привезли наші винаходи в гори, записали звук деяких із них, надіслали Євгену Філатову. Повернувшись до Києва, допрацювали деталі інструментів, які не пройшли польові випробування. Найскладніше почалося далі. Інструменти вже робилися на чистовик, варіант лажі не розглядався. Було багато безсонних ночей у майстерні, і після цього ми рушили знімати звук та відео.

Наталія Тачинська

арт-директор, креативний директор проекту, ISD Group

Ми самі собі вигадали челендж: «зробим то, не знаєм що». Весь проект — суцільні виклики, буквально на кожному етапі ми працювали в умовах непевності. Концептінг — вигадувати об’єкти, які перетворять воду на мелодійні секвенції, продумувати їхню конструкцію й естетику. Перший скаут — добиратися до потрібного місця спочатку годинами на тачці, потім годину пішки по коліно у болоті, заміряти річки, слухати, чи не надто гучне місце, і виявляти, що візуально приголомшлива локація не годиться нам технічно. І так 20,000 км за проект. Повертатись у майстерню, анулювати частину задумок інструментів, робити прототипи, у наступному скауті з прототипами виявляти, що половину треба переробляти ще раз. Ще два місяці у майстерні і, нарешті, чистовий запис. 

А ще, звісно, непевність у плані симбіозу артистів. Всі настільки сильні й самобутні, що цілком спрогнозувати підсумкове звучання неможливо.

Віталій Молчанов

провідник, асистент продюсера

Із цим проектом я провів у Карпатах майже місяць, і кожне нове місце, яке бачив, захоплювало. Колесо зі струнами ми писали у річці Бистриця Солотвинська. Калімбу та чаймси — у річці Жнець. Водобій та чаші — у водоспаді річки Бухтівець. Катю Чілі — біля Манявського водоспаду. «ДахаБраху» — на стежці Довбуша біля містечка Яремче. Онуку — на Свідовецькому хребті біля озера Догяска.

Весь проект — суцільні виклики, буквально на кожному етапі ми працювали в умовах непевності

Євген Головатенко

Було складно йти навпомацки, повірити, що все спрацює. А от зібрати людей було нескладно, ми просто взяли all-stars команду, як у NBA. Важлива правильна атмосфера. Все виглядало як дитячий табір для дорослих, ми просто круто проводили час — гадаю, це і тримало запал команди.

За кожною деталлю в інструменті, за кожною нотою, за кожним кадром стоїть велика робота, реальні люди, які пішли на цю авантюру. Референсів для музичних інструментів не було — окрім хіба що чаш. Тепер референсом для когось стали ми.

Наталія Тачинська

Я вперше працювала із настільки розмаїтою і небанальною командою: спеціалісти з гідродинаміки поруч із творцями музичних інструментів, інженери-технологи та звукорежисери, композитори та промислові дизайнери. Незважаючи на супер-різний бекграунд, ідея не лише максимально всіх запалила, але й збагатилась, зміцніла в ході роботи. А романтика першого скауту горами з інженерами, звукачами та знімальною групою назавжди залишиться в моєме серці дуже теплими спогадами. Команда проекту, ви — золото. Безмежна вдячність і радість від зробленої роботи.

Євген Головатенко

Коли перший інструмент — цимбали — заграв у гірській річці, це була магія. Є красиве місце, гори, ріка, незаймана природа. Їй дають інструмент, якого ніхто раніше не робив і не бачив — що було далі, коли конструкція закрутилася, складно передати словами, але я бачив очі людей, які стояли поруч. Ось ці погляди залишаться зі мною назавжди.

Наталія Тачинська

В один із останніх днів зйомок у мене трапився «прихід». Знімаємо чаймси, перкусійну групу. Захід сонця, низка з чотирьох однакових деталей, їхнє синхронне і злагоджене обертання, гіпнотичний дзвін, ритмічний рух від течії води. Бачивши інструменти до цього сто разів, я пережила якесь сакральне відчуття, наче вода дійсно вдихнула у них життя — чаймси у цьому моменті здавалися живими по-справжньому.

Євген Головатенко

Окрім релізу на стрімінгових сервісах, ми видали «Голос води» на вінілі тиражем 500 екземплярів. Це мерч проекту. Хтось випускає чашки/кружки/футболки/фрісбі/м’ячики/хуячики. А наш проект — про вічне. Тому носій у нього теж має бути вічним. Ці вініли ми подарували колекціонерам, селебрітіз і просто людям, які на думку бренд-команди Моршинської повинні їх мати. Одну платівку надіслали в Швейцарію нашому режисеру Фабіану Веберу, ще одна, з автографами всіх артистів, пішла з молотка на закритому аукціоні колекціонерів, а всі виручені кошти перерахували до фонду захисту екосистеми Карпат у WWF. Туди ж пішла частина грошей з кожної пляшки лімітованої серії «Голос Води».

Наталія Тачинська

Наразі ідея проекту запалює не лише її творців. Продовжують литися відгуки слухачів і глядачів: у коментарях до музичного відео і документального фільму говорять про справжній український гімн, неймовірний дух самих артистів і як чекали саме такого симбіозу. Люди відчувають велич карпатської природи від одного лиш перегляду — тобто пропускають проект через себе на багатьох сенсорних рівнях. Це справді унікальна колаборація і вона стрімко вплітається у культурний код. Бажаю нам усім якомога більше таких чесних і художніх проектів світового рівня.

Зібрати людей було нескладно, ми просто взяли all-stars команду, як у NBA

Katya Chilly

Музика природи має звучати у серцях і великих містах. Тому я думаю, що це важливий і глибокий проект.

The Maneken

Я люблю приймати виклики. Мені стало цікаво, чи зможу я привести такий незвичний задум до гармонійного результату. До того ж, зазвичай у нас не вистачає часу, щоб ось так збиратися разом і щось творити, робити музику.

Ніна Гаренецька, «ДахаБраха»

За час зйомок у Карпатах ми дуже здружилися з усією знімальною групою, тож коли прощались, у всіх були сльози на очах. Словом, цей проект — абсолютна любов. Всі вклали туди душу і, по-моєму, це видно.

ONUKA

Нас дуже часто питають, із ким ми хотіли б зробити фічерінг або дует, але про те, що можна зібрати квартет із The Maneken, ДахаБрахою і Катею Чілі, навіть не мріялось. Це щастя для артиста, чистий фонтан натхнення. Та ще й із таким прекрасним меседжем, благодійною спрямованістю і красотами Карпат, які можна показати. Вода — найбільш чиста і водночас складна субстанція на планеті Земля. Мені здається, дуже природно, що саме через воду ми засобом музики намагаємося передати наші найкращі думки і почуття.

Документальний фільм проекту

Титри

Morshynska:
Marketing Director: Revika Natalia
Marketing Manager: Iryna Lopot
Brand Manager: Evgenia Mikhaylenko
New Media Head: Volodymyr Bilets

ONUKA
DAKHABRAKHA
KATYA CHILLY
Сomposer and Sound Producer: THE MANEKEN

ISD Group:
Chief Creative Officer: Viktor Shkurba
Сreative Director, Аrt Director: Nataliya Tachinskaya
Strategy Director: Mikhael Traverse
Сreative Producer: Eugene Golovatenko
Copywriter: Yuliia Ovcharenko
Account Team: Dariia Andriushchenko, Tania Liubchenko
Design Team: Anna Shcherbinina, Katya Sotnichenko, Olga Varchenko, Diana Bondarenko, Nadia Lugovska
Media Analytics: Svetlana Taborskikh, Kate Alimova
Site Technical Direction & Development : Alexander Savin, Andrew Sergeev, Coderiver
SMM agency: Hashtag

Sound Recording, Instrument’s Craft: Movietone
Sound Engineer, Inventor: Dmitry Ganush
Sound Operators: Andrei Shakhadynets, Boris Zyuzin, Vsevolod Zolotko

Instrument’s Designers & Engineers: Hardride
Industrial Designer, Engineer: Vova Cheremys
Designer of Musical Instruments: Mikhail Koshmak
Welding Master, Designer: Timur Volchenko
Hydrodynamic Engineer, Designer: Alexander Popko
Designers: Nikita Pryymenko, Alexey Ischuk

Video Production: ESSE Production House
Director: Fabian Weber

Documentary Crew: The Trouble Tribe
Video Documentary DOP & Editing: Alex Stratienko
Photo: Виталий Юрасов, Ilya Maksymenko

  Підписуйтесь на наш канал у Telegram.
10 років у такт із хаосом: історія лейблу Brainfeeder у 10 шалених альбомах