За кілька тижнів після Waves Vienna Єврокомісія зібрала у Брюсселі 130 делегатів із 34 країн включно з Україною — експортні офіси, музичних менеджерів — щоб повідомити невтішні цифри. За 2018 рік музичний ринок Північної Америки виріс на 14%, Латинської Америки — на 16,8%, Азії та Австралії — на 11,7%. Тим часом, музичний ринок ЄС збільшився на 0,1%, тобто фактично лишився на місці. Вихід із кризи єдиний — гуртуватися. І велика увага у цьому процесі приділяється культурі шоукейсів.
Зокрема рік тому в Європі виникла організація Innovation Network of European Showcases (INES), яка об’єднала 18 таких індустрійних подій — серед них Waves Vienna (Австрія), c/o pop (Німеччина), Budapest Showcase Hub (Угорщина), Enea Spring Break (Польща), MENT Ljubljiana (Словенія), Live at Heart (Швеція), What’s Next in Music? (Литва), заходи у Британії, Італії, Іспанії, Португалії, Швейцарії, Люксембурзі, Чехії, Словакії, Румунії, Північній Македонії. Мета — подружитися між собою, розмити кордони в міжнародному музичному просторі, об’єднати європейську музику як бренд, що дозволить індустрії зростати і конкурувати у світі.
Поза мережею лишаються найбільші та найавтономніші — Reeperbahn у Німеччині, Eurosonic у Нідерландах, The Great Escape у Британії — та вони, звісно, теж у фокусі стратегії. Той же Reeperbahn, маючи річний бюджет 5-6 мільйонів євро із залученням грантів від федерального уповноваженого з питань культури і від МЗС, днями отримав від держави бонусні 20 мільйонів євро. Гроші підуть на дослідження проблем гендерної рівності, освітні програми, а також відкриття міні-Репербанів по світу — наразі обговорюються європейські шоукейси у Нью-Йорку, Нешвіллі, Лос-Анджелесі, Пекіні та Гані.