Рассел: Привіт, доброго ранку.
Сьогодні гості студії The Selector — Мет і Рассел з гурту Band Of Skuklls. Вітаю вас, джентльмени.
Нам приємно, що ви завітали. Давайте поговоримо про історію гурту. Ви починали у Саутгемптоні. Розкажіть як це було — якою була музична сцена у ті часи, які гурти ви слухали, хто починав поруч із вами?
Рассел: Усе вірно, ми родом з Саутгемптона, це південне узбережжя Англії. Метт і я граємо разом цілу вічність. Емма приєдналася трохи згодом, а от ми діємо спільно ще зі шкільних років.
А тепер ви старички. 🙂
Рассел: Ми точно вже не діти. Пригадую, у ті часи Саутгемптон мав здорову музичну сцену. Ми організовували власну серію клубних нічних вечірок, запрошували живі гурти, а самі час від часу діджеїли. Тож так, ми були частиною місцевої музичної сцени. Молодому гурту важливо знайти свою тусовку.
Які саме гурти ви відкривали тоді публіці? Чи є серед них ті, які нам варто дослідити?
Мет: У нас було кілька визначних артистів, які грали в бендах, але перейшли до більших звершень. Серед них, наприклад, Анна Келві. Вона тоді грала в гурті і кілька разів виступала на наших вечірках. Пізніше ми виступали на концертах, які вона робила в Лондоні. А кілька років потому вона вийшла з тіні і випустила блискучий сольний альбом. Це така втіха — бачити як люди, які починали займатись музикою разом із тобою, досі займаються цим і досягають справжнього успіху.
Тепер давайте поговоримо про вашу музику. Ваша перша і друга платівки були спродюсовані Єном Дейвенпортом. Чому саме він? Це прекрасний продюсер, але цікаво знати більше подробиць – він обрав вас чи ви його?
Рассел: Ми однодумці. Нас познайомили, аби ми зробили кілька демо-записів, і все пішло настільки добре, що перший же трек, який ми створили з ним, потрапив у наш дебютник. Тож є 3 чи 4 пісні в «Baby Darling Doll Faced Honey», під час запису яких ми і не здогадувались, що вже пишемо альбом. Коли процес пішов, ми не стали зупинятися і органічно записали цілу платівку. Вдруге все відбувалося вже більш традиційно, у дусі «давайте запишемо альбом разом». І ми пишаємося альбомами, які записали з Єном. Це важлива частина нашої історії.
Пресса писала, що ви досягли успіху у такий добротний олд-скульний спосіб — виступаючи всюди, де є слухач. Ви наполегливо працювали і знайомили публіку з собою у всіх цих клубах із характерною липкою підлогою, не барилися, давали концерти — і тепер маєте успіх. Як вважаєте, теперішнім молодим бандам складніше йти таким шляхом?
Рассел: Не думаю. Все залежить від любові. Ми переживали такі скрутні часи — не тижні, а цілі роки незгод. І якщо тобі все одно вистачає терпіння і наснаги, то, очевидно, ти любиш те, що робиш.
Але є річ, яку я маю сказати — такий шлях не є гарантією успіху. На мою думку, люди в наш час не хочуть працювати, а просто хочуть бути у певному статусі, який самі собі вигадали. Це хитка позиція. Той, хто швидко досягає успіху, може так само швидко його втратити.
У вас було кілька вражаючих турів на розігріві у Muse, Queens Of The Stone Age, Red Hot Chilli Peppers. Має бути кілька таємних історій.
Рассел: The Black Keys — от кого ми не можемо забути. А загалом нам надзвичайно щастило і це дуже тішить. Деякі з цих гуртів ми дуже любили, коли були молодшими. У спільних турне ти усвідомлюєш, що всі вони насправді схожі, але найуспішніші гурти — це ті, які люблять свою музику сильніше, ніж решта. Тому вони і успішні. От чому нас навчили ці спільні подорожі. Що кожен гурт любить свою справу. Це необхідна умова, аби пережити всі складнощі на шляху і продовжувати.
Повернемось до вашого альбому, що вийшов раніше цього року. Де ви його записували і з ким?
Мет: Власне, ми вперше записувалися в Лондоні. Зазвичай для цього ми винаймали місцини десь у сільській місцевості і зачинялись там. У цьому випадку ми провели два місяці у центрі Лондона — це було мило, так, наче у нас є справжня робота. Такі собі «години музиканта», з 12 до 6, потім ми йшли до пабу, випивали пиво, а далі їхали додому, слухаючі у потязі власні записи за цей день. Це справді допомагало. Після того ми поїхали у Річмонд, що на півдні Лондона, і записались із джентльменом на ім’я Нік Лоні. Це був неймовірний час і прекрасне літо.
Який ваш улюблений трек у цьому альбомі?
Рассел: Гадаю, для мене це пісня, яку ми любимо грати наживо, і вона вміщує частинки кожного з нас, а також нас молодших, а також нас нових, важчих, — «Feel Like Ten Men, Nine Dead And One Dying». Це, мабуть, найдовша назва пісні, яку ми мали. Цей рядок з пісні — те, що нам у дитинстві говорив мій неймовірний дідусь, коли був стомлений і трохи роздратований. Я завжди вважав цю фразу найдотепнішою.
Між іншим, дідусь казав, що наша музика — це просто якийсь гамір, і що ми нічим не відрізняємось від усього цього молодого музичного брухту навколо. Втім і це я вважав найбільшим компліментом. Це така своєрідна форма підтримки, притаманна моєму дідусю.
Отже, які ваші плани на остаток року — може турне?
Рассел: Три роки минуло з часів останнього…
Трохи затамували подих?
Рассел: Можна і так сказати. Але ми постійно десь виступали — Америка, Австралія. У вересні запланували собі місяць на творчість, треба пописати щось. А потім повернемося у робочий процес і виступатимемо у Європі, Британії і зробимо наше найбільше шоу у Лондоні — 14 листопада у легендарному Hammersmith Appolo (прим.: зала на 5.000 глядачів).
Неймовірно! Band Of Skulls, дуже вам дякую!
Мет: І ми вам дякуємо.
Аудіоверсія інтерв’ю з Band Of Skulls, презентація гурту These Ghosts та та інша нова британська музика — у свіжому випуску радіошоу The Selector за підтримки British Council. Слухайте The Selector на aristocrats.fm щосуботи о 20:00.
Бонус: фото від Comma з виступу Band Of Skulls на Sziget Festival 2014: