Для багатьох музикантів написання саундтреків до кіно стає одним із найцікавіших творчих викликів. Всім, кого запалює така можливість, Британська Рада і Довженко-Центр пропонують освітній курс, якому немає рівних у нашому регіоні. Протягом тижня 12 композиторів навчатимуться під керівництвом британського ментора.
Заявки приймаються до 4 серпня, а тим часом ми попросили організаторів і випускників Envision Sound розказати, в чому особливість цієї програми.
Заявки приймаються до 4 серпня, а тим часом ми попросили організаторів і випускників Envision Sound розказати, в чому особливість цієї програми.
Що таке Envision Sound?
Даша Стокоз
Менеджерка мистецьких програм Британської Ради в Україні
Envision Sound ми проводимо вже втретє. До програми входить творча лабораторія, лекторій, нетворкінг, індивідуальні консультації з фахівцями аудіовізуального сектору, а також вечірні кінопокази з живим музичним супроводом.
Участь відкрита для композиторів із України, а також Албанії, Азербайджана, Боснії і Герцеговини, Вірменії, Грузії, Ізраїлю, Казахстана, Косово, Північної Македонії, Сербії, Туреччини, Узбекистана та Чорногорії, які бажають вдосконалити свої навички з написання музики до кінематографу, розширити професійні мережі та краще зрозуміти, як функціонує глобальна аудіовізуальна індустрія.
Разом із менторами проекту учасники досліджуватимуть можливості та виклики написання саундтреків та працюватимуть над власною музикою до архівних стрічок або українських фільмів на стадії виробництва. Окрім того, учасники Envision Sound 2019-2020 вперше зможуть записати фрагмент своєї музики до кіно з оркестром Kyiv Fantastic Orchestra.
У попередні роки менторами та гостьовими лекторами ставали одні з найбільш затребуваних композиторів Великобританії — Майкл Прайс (співавтор музики до серіалу «Шерлок» від BBC, володар премії «Еммі»), Нейніта Десаї (авторка музики та саундтреків для величезної кількості серіалів і фільмів провідних телекомпаній BBC, HBO, ITV, С4, лауреатка премій Music+Sound Award, BAFTA Breakthrough Brits 2016–2017), Ніл Бренд (один із найкращих акомпаніаторів-імпровізаторів на піаніно у світі), а також українська композиторка Алла Загайкевич (володарка призу Української кіноакадемії «Золота Дзиґа» в номінації «Найкращий композитор».
Традиційно після завершення програми Британська Рада та Довженко-Центр запропонують гранти для подальшої підтримки проектів, розроблених композиторами під час творчої лабораторії та відібраних менторами.
Які враження від програми?
Антон Дегтярьов
Композитор, учасник електронного дуету Ptakh_Jung
Я займався музикою змалку, і до програми вже років 7–8 як створював свою власну. Також була низка робіт для короткометражних фільмів, реклами, перформансів тощо. Не багато, але якийсь досвід я вже мав.
Найціннішими виявились знання про систему, в умовах якої створюється кіномузика, скільки людей і яких фахів залучається у цей процес, окрім композитора, — виконавці, звукоінженери, музичні редактори і так далі. Це якщо казати про теорію. Суто емоційно безцінними стали моменти, коли ментори Алла Загайкевич та Майкл Прайс ділилися особистим досвідом роботи над саундтреками до кіно: нюанси роботи над конкретними сценами у фільмах, пошук музичної концепції фільму в цілому, особливості спілкування з режисерами, продюсерами та рештою людей, залучених у процес.
З першого дня програми я спіймав себе на думці, що ось тут, у цьому приміщенні, зібрались люди, у яких точно є щонайменше одна спільна риса — це бажання створювати музику, конкретно — музику до кіно. Я потрапив у ту правильну «ботанську» компанію, в якій вже давно хотів побувати. Після лекцій та занять ми ще подовгу не могли вгомонитись, розмовляючи не тільки про музику, але переважно про неї. І зараз я кажу не тільки про абітурієнтів. Дуже вдячний менторам за той, скажімо, позапрограмний час, який вони проводили з нами.
Я переживав тільки за одне — ранній підйом, адже заняття починались вранці, а жайворонок з мене такий собі. Але впродовж програми вийшло так, що я, самому собі на подив, постійно випереджав будильник на 20–30 хвилин. Ще, звичайно, трохи нервував у перший день, коли треба було розповісти про себе перед малознайомими колегами. Та складнощів не було ніяких. А от основним викликом стало написання музики до обраного кіно — «Кома» Нікона Романченка — так, щоб її не соромно було показати Аллі та Майклу.
Як стати учасником?
Алла Загайкевич
Композиторка, кураторка
Envision Sound 2019-2020
Спочатку всі аплікації розглядає технічна комісія. На цьому етапі мають значення ваші мотиваційні листи, а також роботи як мінімум для двох відео/кіножанрів. Це можуть бути маленькі шматочки на дві, три, п’ять хвилин. На наступному етапі всі твори слухає комісія, до якої входять ментори, тобто ваші наступні викладачі, а також менеджери культурних програм Британської Ради Києва і Лондона та менеджери Довженко-Центра.
Увага, безумовно, звертається на різноманітність ваших фрагментів. Покажіть дуже різні твори. Якщо ви студент консерваторії, виконуйте електроакустичні твори. Якщо ви джазовий чи роковий музикант — будь ласка, виходьте з зони джазового чи рокового комфорту, показуйте речі, не пов’язані з вашою основною стилістикою. Але обов’язково з прив’язкою до відеожанрів.
Відкритість до співпраці зі звукорежисерами, режисерами, продюсерами, здатність до роботи в команді, готовність інтегруватись у новий проект — усе це теж буде оцінюватись.
Якщо ви займаєтесь якимось експериментальним мистецтвом — це може бути не тільки кіно, телебачення, ролики, це можуть бути нові генеративні жанри, пов’язані з мультимедіа — ви теж проявляєте свою індивідуальність, будь ласка, подавайтесь, це все дуже цікаво. Якщо ви маєте невеличкий досвід, але величезне бажання навчатися кіномузиці, якщо ви не пройшли в минулі роки, але продовжуєте працювати з кіно — ми вас згадаємо, оцінимо ваш рівень.
Підписуйтесь на наш канал у Telegram.