Як старі українські мозаїки затанцювали під музику Ptakh_Jung посеред музейного кварталу Відня

,

26 November 2019

0

0

На початку осені мешканці Відня стали часто помічати на ліхтарних стовпах афіші з несподіваним заголовком «Ukrainian Night: Electronic Music and Art».

Особливий безкоштовний фестиваль від Українського інституту стався 3 жовтня у Музейному кварталі — найбільшому музейному комплексі австрійської столиці. На сцені просто неба виступили українські музиканти DZ'OB, Zavoloka та ONUKA, а окремою кульмінацією став створений під подію 3D-маппінг «Discover Ukraine: Bit by Bit» — у світловій анімованій проекції на будівлі Музею Леопольда ожили понад 100 монументальних мозаїк, створених у багатьох містах України у 1960–70-х роках. Саундтрек спеціально написав київський електронний гурт Ptakh_Jung.

Представляємо відео перформансу та деталі його створення.

Матеріали для перформансу взяті з архіву «Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics», який зібрав фотограф Євген Нікіфоров по всіх регіонах України. Авторка і продюсерка анімації — Таїсія Пода разом із командою медіа-художників THETA. Подія організована Українським інститутом у рамках програми Двостороннього року культури Україна-Австрія 2019.

Креативна продюсерка 3D-мапінгу Таїсія Пода

«Це прекрасний приклад того, як сучасні технології дають можливість розширити рамки роботи з об’єктами культурної спадщини. За допомогою анімації і спецефектів ми змогли “оживити” візуальний ряд, який спочатку замислювався художниками як статичний. Ми перетворили ці образи на своєрідний наратив, об’єднавши їх тематично, задавши динаміку і розвиток. 

На наш погляд, подібні проєкти — це не тільки елемент культурологічного дискурсу. Вони не менш важливі своїм освітнім потенціалом і, безумовно, можуть служити прекрасним інструментом культурної дипломатії».

Ось лише деякі з використаних робіт. Серед них — мозаїчні панно Ади Рибачук і Володимира Мельниченка, «Дерево життя» і «Боривітер» Алли Горської, «Нічого кращого немає, як тая мати молодая» Степана Кириченка і Надії Клейн. До ключових візуальних елементів автори 3D-маппінгу також додали сумнозвісне мозаїчне панно «Море і риби» Володимира Патики, яке нещодавно знищили у Львові.

Усі фото: Євген Нікіфоров.

Квітуча Україна, 1967

гастроном, Маріуполь
А. Горська, Г. Пришедько, В. Зарецький, Г. Зубченко

Ковалі сучасності, 1974

Інститут ядерних досліджень НАН України, Київ
Григорій Пришедько, Галина Зубченко

Будинок культури, Кролевець
автор невідомий

Рух, 1969

басейн спорткомплексу Наука, Київ
Галина Зубченко, Григорій Пришедько

Перемога, 1970-1971

Національний інститут раку, Київ
Галина Зубченко, Григорій Пришедько

Земля — Космос, 1966

Палац культури «Іскра», Маріуполь
Валерій Ламах, Іван Литовиченко, Ернест Котков

Боривітер (Птаха Еллади), 1967

ресторан «Аристократ», Маріуполь
А. Горська, В. Зарецький, Г. Зубченко, Г. Пришедько, Б. Плаксій (за участю В. Парахіна, Н. Світличної)

бассейн санаторію «Місхор», Кореїз, Крим
автор невідомий

Древній Київ (Кий, Щек, Хорив і їх сестра Либідь), 1970

Київський муніципальний академічний театр ляльок
Григір Довженко

—, 1973

будинок культури, Каланчак
автор невідомий

Очаківщина — край виноградарів та рибалок 1970-ті

універмаг, Очаків
Микола Бережний

Спорт, 1980-ті

спортивний комплекс, Фонтанка
Віктор Маринюк

Море і риби, 1982

магазин Океан, Львів
Володимир Патик

льодовий палац, Сєвєродонецьк
автор невідомий

Трипільський Київ, 1980

житловий будинок на проспекті Перемоги, Київ
Іван Литовченко, Володимир Прядка

Нічого кращого немає, як тая мати молодая, 1961-1963

Національний музей Тараса Шевченка, Київ
Степан Кириченко, Надія Кляйн

—, 1961

інтер’єри центрального автовокзалу, Київ
Ада Рибачук, Володимир Мельниченко

Українська пісня, 1967

Аптека №1, Київ
Степан Кириченко

будинок культури, Городнє
автор невідомий

Космос, 1965-1971

житловий будинок на вул. Черкасова,
Кривий Ріг
Анатолій Чернов, Георгій Бахмутов

Туристи, 1970-ті

оздоровчий комплекс «Русь»,
Білгород-Дністровський
Людмила Яструб

Ой співаночки мої. Присвята Марії Приймаченко, 1963-1968

Київський палац дітей та юнацтва
Ада Рибачук, Володимир Мельниченко

    Підписуйтесь на наш канал у Telegram.
Болезнь как метафора: «последнее» соло японской легенды Рюити Сакамото