Нескінченний контент: як Arcade Fire тролили інтернет альбомом «Everything Now»

,

03 August 2017

0

0

Вихід нового альбому Arcade Fire супроводжують дивні події. По Лондону з’являються лаконічні постери зі словом «NOW». Російський спам-бот зливає інформацію про нову пісню. Гурт дає закрите шоу для півсотні людей, яких просять здати телефони. Офіційна сторінка на Facebook рекламує пластівці.

Але те, що на перший погляд виглядає беззмістовно, складається у шалену маркетингову кампанію.

Коли Arcade Fire закривали фестиваль Voodoo Music + Art Experience у Новому Орлеані восени 2016-го, головною сценою програма не обійшлася. Обладнавши невеличке приміщення, музиканти вдягли Хелловінські костюми і дали закритий концерт для п’ятдесяти костюмованих щасливців (за деякими даними їх було 157). Окрім пісень із двух останніх альбомів, гурт зіграв шість нових треків. Із телефонами на шоу не пускали. Лише півроку потому з’явилися підказки щодо нового альбому та його тематики.

Усе почалося із загадкових постерів «NOW» по всьому Лондону. Жодних згадок про гурт, поки фанатський ресурс Arcade Fire tube не натякнув на звя’зок.

Того ж дня офіційний твіттер Arcade Fire оголосив «Приготуйтеся до нескінченного контенту», а фанати засікли російськомовного «спам-бота», який спочатку репостив загадкові афіши, а згодом опублікував уривок нового синглу «Everything Now» і зрештою весь трек. Тепер Masha пише німецькою мовою, так як хоче бути «глобальною».

Також до анонсів у твіттері та інстаграмі приєдналася організація EverythingNowCo, що займається усім контентом бренду Everything Now.

Компанія активно ділиться новинами гурту, проявами логотипу по всьому світу, а також ретвітить дивацькі речі на кшталт привітання із національним днем чізкейків або відео про те, як захиститися, якщо на вас напали із ножем.

#cologne

Публикация от Everything Now Co (@everythingnowco)

#Zagreb

Публикация от Everything Now Co (@everythingnowco)

Arcade Fire не в перше використовують вірусний маркетинг. Реліз попереднього альбому «Reflektor» теж супроводжувався закритим шоу, на якому вони грали нові пісні.

Назву альбому гурт представив через сайт, на якому вуличний художник малював лого крейдою. Невдовзі такі ж малюнки з’явились у великих містах по всьому світу, від Берліна до Сіднея.

Однойменний сингл анонсував велетенський прапор у Нью Йорку із цифрами 9/9/9. Прем’єра відбулась у клубі у Монреалі 9 вересня о 9-ій годині. Вхідний квиток коштував… ну, ви зрозуміли.

Не обійшлося без мемів. Коли фотомоделі Кендал і Кайлі Дженнер випустили серію футболок, на яких сумістили свої обличчя із зображеннями The Doors, Pink Floyd, KISS, Metallica, Оззі Осборна і Тупака, медіа сприйняли це негативно. Проте Arcade Fire потролили ситуацію запуском власного мерчу із обличчями сестер Дженнер на логотипі Everything Now. Усі гроші від продажу одягу пішли до благодійного фонду Partners in Health.

Або, наприклад, у Нью-Йорку виступ гурту представили на боксерський манер відомий коментатор боїв Дейв Бессент та зірка «Гри престолів» Гведолін Крісті.

Офіційний анонс альбому відбувся у двох місцях одночасно — на виступі Arcade Fire на фесті Primavera у Барселоні та на сайті EverythingNow.com, де камера фіксувала конструкцію зі світлодіодним екраном посеред Долини Смерті поблизу пустелі Мохаве у Каліфорнії.

Відео на сайті давалося начебто у прямому ефірі, от тільки значок LIVE моментами перетворювався на LIE. Саме цей пейзаж став обкладинкою альбому та засвітився у кліпі, що вийшов одночасно з анонсом платівки. Маша переконує всіх, що гурт встиг особисто долетіти до Долини.

До речі, на тому ж фестивалі Vodoo + Music Art Experience Він Батлер зі сцени спитав натовп, чи хочуть вони потрапити на новий альбом (таке взагалі законно питати?), і фанати захоплено наспівали новий мотив за вокалістом. Їхній спів можна почути у синглі «Everything Now» на 4:22.

Оголосити трекліст альбому взявся твіттер EverythingNowCo, який за три дні набрав 10.000 підписників. Так як офіційного списку від гурту ще не було, усі 10 треків подали у виді анаграм. Тим часом, твіттер Arcade Fire обурювався і погрожував засудити EverythingNowCo за злиту інфу.

Далі EverythingNowCo почали розгортати свій план захоплення світу — через продаж брендованих товарів. Спочатку на ресурсах Arcade Fire з’явилася реклама фірмових готових сніданків «Creature Comfort» (100% зефіру, але із вмістом метилфенідату, лікувального психостимулятора), далі ті самі омріяні коробки з’явилися у вибраних магазинах Дубліна. Ті, хто їх знаходив, отримували запрошення на афтепаті місцевого концерту Arcade Fire.

За два дні вийшов офіційний кліп на пісню «Creature Comfort», але не встигли всі його роздивитися, як слідом вийшов «офіційний офіційний» кліп, замаскований під YouTube-рекламу і оснащений купою надзвичайних фактів.

Так ми дізнаємося, що Він Батлер народився у той же день, коли вбили Лінкольна і затонув «Титанік», гурт дебютував на християнському фестивалі Christ This Is Fun, басова лінія пісні взята з гри «Стріт Файтер» для Nintendo, ну і улюблене: перед кожним концертом учасники Arcade Fire стають у коло і кожен каже по одній речі, за яку любить капіталізм. Ми ж віримо усьому, що пишуть у мережі, правда?

За тиждень до виходу альбому Arcade Fire поділилися упаковкою морозива «My Body Is a Cone» (за мотивами пісні «My Body Is a Cage»), яке на відміну від пластівців справді існує і доступне у мережі супермаркетів Target. Голосування за назву відбулось у твіттері. Серед інших варіантів гурт пропонував «Infinite Chocolate», «Arcade Crunch» і «Peanut Butler & Kingsberry». У конкурсі взяли участь понад 3.000 користувачів.

Далі EverythingNowCo анонсували брендований спінер із вбудованою флешкою з альбомом за $109. Спочатку здавалося, що це черговий жарт і гра з модою, але, схоже, обмежений тираж спінерів таки випустили і швидко розкупили.

Тим часом, голова EverythingNowCo на ім’я Танніс завітав на Reddit, аби відповісти на питання всіх бажаючих. У процесі до дискусії підключився користувач із підозрілим ніком RealWinButtler, який то відповідав на питання паралельно з Таннісом, то троллив його чи сперечався щодо авторських прав. Танніс підтвердив, що це справжній Він Батлер.

Першим послухав альбом і написав огляд сам гурт. Фейковий сайт Stereoyum випустив рецензію на майбутню рецензію альбому, яка ставить під сумнів креативні здібності гурту. Але поміж роздумів про те, яким буде справжня рецензія на альбом, текст натякає на деталі та настрій досі невідомих пісень.

Сам сайт є пародією на Stereogum і у секції реклами пропонує товари EverythingNowCo — у каталозі додалися цигарки «First Kiss», презервативи «Love is Hard, Sex is Easy». Ми не знаємо, які з товарів справжні. Але альбом справжній точно.

Миксы недели: Nastia, Animal Collective и другие